dimarts, 8 de novembre del 2011

Relat d'una participant de la 1ª Caminada de Sabadell per la Inclusió Social 2010

Quan em van convidar a fer un rodal pel riu Ripoll de Sabadell el dissabte al matí pensava amb un grup més aviat reduït de persones que volia aprofitar l’esplèndid dia de sol per estirar les cames tot oferint un donatiu a les entitats benèfiques organitzadores de l’excursió. Vaig quedar agradablemente sorpresa al veure tanta gent engrescada inscrivint-se a la caminada. Érem unes quatre centes persones de Sabadell i d’altres ciutat properes, com Rubí, d’on sóc jo. L’itinerari era un rodal pel riu Ripoll, riu que creua de nord a sud el terme municipal de Sabadell al llarg de 7 Km. El nostre recorregut era molt més curt i al ser tanta gent quan els primers en sortir havien arribat a la meitat del rodal els últims tot just començaven a sortir.

Va ser un matí molt enriquidor perquè la passejada et convidava a parlar amb els teus veïns de camí. Vaig conèixer molta gent, l’ambient era de germanor i en més d’una ocasió vaig topar amb la ma estesa d’un home argentí que m’ajudava a superar els desnivells més feixucs del recorregut. Era una mà amiga. Vaig poder parlar també amb nois procedents de Gàmbia que estaven sense feina. Per a ells i per a altres col·lectius en situació de pobresa es va fer aquest acte solidari. Malgrat la situació tan precària que tenen a Sabadell volen quedar-s’hi perquè seria un descrèdit per a ells davant la familia i la societat africana el no haver aconseguit una vida millor a Europa. Era maco veure’ls integrats en el grup.

L’excursió va ser un èxit perquè va aconseguir que tot el grup es mostrés molt generós en idees, paraules, mirades, somriures i donatius.




N.P.P.


18 de novembre de 2010

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada